torsdag 10 februari 2011

Dags att börja skriva igen.,

Det var ett bra tag sen jag skrev i bloggen och jag skäms lite över det., men helt ärligt har jag bara inte haft varken orken till att göra det eller inspirationen till det heller. Så enkelt var det!


Det har hänt mycket sen september., jag har gift mig., blivit arbetslös (arbetssökande med finare ordval) och påbörjat en period som kommer få mitt humör att svänga häftigare än lissebergs berg och dalbana., för jag är nämligen gravid. Jag och min man ser fram emot vår lilla bebis, fast tror jag ser fram emot det allra mest., för det är en sak jag kommer kunna älska med själva livet och bebisen kommer älska mig för vem älskar inte sin mamma? Det är en sak som bara inte går att förklara., en kärlek som inte går att beskriva, en kärlek som aldrig dör.


Jag känner själv att denna perioden är svinjobbig men jag är medveten om att det kommer vara värt alla besvär och smärta. Jag har varigt på min första kontroll och än så länge är allting bra och vi får se hur det går nästa gång på besöket då barnmorskan ska sticka in en nål i mig och kolla mitt blodvärde.
Inte nog med illamåendet så känner jag en konstant hunger och så fort jag kommit hem från min "absolut-måste-gå-en-timme" -runda så känner jag mig helt orkeslös. Det jag tycker är konstigt är att jag inte är speciellt sötsugen utan vill mer äta något surt och fruktigt, jag hade förväntat mig att det ska vara som innan man får sin vecka., supertjurig och lättirriterad och bara vill stoppa i sig allt sött man kan komma åt. Men jag hade fel, jag är så känslosam så det är sjukt., men fortfarande är jag allergisk mot romantik., alltså im still myself och glad över det.


En låt jag hittade på nätet som jag absolut inte kan sluta lyssna på., tycket den är så härlig och vill bara våldta öronen men den låten för den är så skön., bara lyssna på killen och beatet., det är sjukt bra., och han är så snygg i videon dessutom., hans klädstil är vad en riktig kille ska ha., och beteendet i låten., kan man vara mer dreamy?! Alex Velea rules kan jag bara säga.,

Enjoy!



//Queen.,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar