söndag 27 februari 2011

Frosseri - Gluttery., är en hemsk sak att se.,


Jag är mer och mer känslig för var dag som går och nu till slut är jag superkänslig, överkänslig mot allt. Lukt, utseende, beteende., you name it. Jag har sån lust att fälla kommentarer som hade fått alla att hata mig, men jag håller tyst., men ibland kan jag bara inte vara tyst utan jag säger rakt ut det jag stör mig på, det som får mig att vilja spy..
Min man kan ibland äta okontrollerat och det skämmer mig., han proppar hela munnen full med mat som om han skulle äta sin sista måltid i hela sitt liv. Jag vet inte vad det beror på., stress? Men stress av vad? Vad är det som får han att kasta i sig maten?






Förresten vad är frosseri?







OCH inte bara det., han andas så tungt och har stora mellanrum mellan andningarna, stönar ofta och pausar sin andning vilket skämmer mig, det känns som om han ska sluta andas bara sådär när som helst. Jag är rädd att hans vikt dödar honom, han tål inte den vikten han har och det märks på flera kilometer, ibland tappar han balansen och står och vinglar för att hitta rätt tyngdpunkt. Och jag har märkt stor skillnad i hans sömn sen våras och nu, innan snarkade han inte så mycket, nu snarkar han extremt mycket och sover dåligt.


Jag vet inte vad jag ska göra jag känner mig så hjälplös, hjälp någon? vad kan jag göra?
Hur ska jag hjälpa han? Han lyssnar inte på mig, och vad jag än säger om maten blir han skitförbannad och surar som en liten bortskämd unge, trotsar allt jag säger och gör det värre. Säger man ta det lite lugnt stressa inte, släng inte i dig maten. Då blir han riktigt sur och gör saken värre., varför? Vad är det som får han att göra så? Det är inte som om maten kommer ta slut., som om han aldrig kommer få mat igen., den finns där hela tiden och ingen säger du får inte ta.

Jag fattar inte., varför? Hur ska jag göra? Jag vill inte att han dör i förtid för det är just det han kommer att göra om han fortsätter så.,

Jag vill att barnen ska kunna minnas sina föräldrar och att vi ska leva länge, att de inte ska ha det som jag hade det. Snart 12 år och fortfarande känns det som om han bara är på semester och att han snart kommer tillbaka. Jag vill inte att mina barn ska uppleva samma sak som jag gjorde.




OCH är det så jävla brottsligt att vilja spendera minst 5minuter i toaletten SJÄLV??! Herre gud vi är Alltid tätt inpå varandra, låt mig andas åtminstonde 5minuter medan jag gör min grej.







//Queen.,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar