onsdag 30 september 2009

Jag minns.,


.,jag älskar min pappa, det känns som han fortfarande lever!


Idag kom vi in på ämnet giftemål så berättade jag om hur det gick till när mina föäldrar träffades och gifte sig.

Min pappa bodde i sverige redan i början av 70talet, han hade varigt gift en gång innan med en svensk men det funkade inte mellan dem så han bestämde sig för att åka ner till serbien för att hitta sig en fru där. Han ville helt klart ha någon från sin egen kultur och land.


Min mamma hade varit tillsammans med en kille i tre år om jag minns rätt men han var otrogen till höger och vänster och hon var en av de "finare" tjejerna i byn. Hon drack inte alkohol, rökte inte och var inte ute och festade. Visst gick hon ut ibland men det var aldrig att hon var ute längre än till tolv. När hon gjorde slut med denne hon hade varigt tillsammans med så betämde hon sig att hon skulle gifta sig med den första som frågade om hennes hand.


Så sagt och gjort!


Mina föräldrar lärde känna varandra genom min pappas gudmor som också bodde i byn. De kände varandra i ca en vecka så beslöt pappa sig att fria till mamma! Han och hans familj åkte hem till henne och bad morfar och mormor om hennes hand, lite gammelmodigt men hur gulligt som helst! Morfar ville först inte men han gav sig efter ett tag för min mormor gillade pappa och hans familj, så morfar gick med på det!


Så började deras giftemål och hade inte pappa gått bort hade de fortfarande varigt gifta., deras story är en "happy ever after" saga.


Så nu väntar jag på Min saga, vilket jag bara vet kommer vara en bra saga!


//Queen.,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar